Video's

Dag 1

Vandaag vertrok ik in de late namiddag van Schilde naar mijn eerste bivakzone in Turnhout. Daar zou ik voor het eerst alleen kamperen. Hoewel ik heel de voormiddag mijn bakfiets klaarmaakte voor mijn 5 daagse tour, kwam ik er in Turnhout achter dat ik geen matje had meegenomen. Mijn zus is nog zo lief geweest om die te komen brengen.

Dag 2

Vandaag ontdekte ik Turnhout. Ik bezocht eerst het Speelkaart museum, vervolgens het Taxandriamuseum, en later nog het Begijnenhof museum. Van Turnhout fietste ik langs het kanaal naar mijn tweede slaapplek, bivakzone Hoge Vijvers. Daar fristte ik me op en genoot ik nog van de ondergaande zon.

Dag 3

Vandaag stak ik de grens over naar Nederland. ik spendeerde de dag in Tilburg, waar ik eerst het museum Depont bezocht en nadien afsprak met mijn goede vriend Mark. Nadat we iets zijn gaan drinken, stak ik terug de grens over naar België. Bij de bivakzone Molenheide, ontmoette ik drie dames die daar toevallig ook overnachtte. Ze nodigde mij uit om bij hen te zitten en zo werd het een gezellige, late avond.

Dag 4

Deze ochtend nam ik afscheid van de drie dames en vertrok ik naar Merksplas. In Merksplas en wortel bevonden zich in de 19de eeuw kolonie 5 en 7 van de koloniën van Weldadigheid. Bij het bezoekerscentrum van de kolonie Merksplas sprak ik af met mijn mentor Bert Beyens. Na een wandeling rondom de kolonie fristte ik me op in een meer vlakbij en fietste ik vervolgens verder naar mijn laatste bivakzone in Wortel. Daar sluitte ik de avond af met het lezen van mijn boek "De filosofie van de heuvel" van Ilja Leonard Pfeiffer.

Dag 5

Vandaag is het de al de laatste dag. In de voormiddag fietste ik nog even door de mooie straten in de voormalige kolonie Wortel. Nadien kwam ik een maïsdoolhof tegen dat ik best wel proberen. Na het doolhof fietste ik naar huis. Ik sprong nog even binnen bij een abdij langs de baan en fietste dan rechtstreeks naar huis.